Monday, August 31, 2009

1/3

31 Ogos.

52 tahun Malaysia sudah merdeka.

2 tahun yang lalu saya mula menjejaki kaki ke bumi Urdun.

Alhamdulillah, sudah 1/3 perjalanan saya tempuhi. Ada 4 tahun berbaki lagi untuk saya berkelana di bumi Jordan. InsyaAllah.
Kelmarin, saya telah menyempurnakan Tahun 2 perubatan saya dengan tamatnya exam yang terakhir. Ada empat tahun lagi di hadapan yang perlu saya lalui, yang perlu saya gunakan masa sebaik mungkin.

Tahun 2 bagi saya sangat mencabar. Pengenalan kepada silibus system memerlukan saya menukar cara belajar. Subjek sudah mula mencabar berbanding tahun pertama.
Tugasan dan amanah dalam persatuan semakin bertambah. Tahun 2 ini banyak peristiwa yang menukar hidup saya tanpa saya sedari. Banyak perkara yang perlu diperbaiki.

Cuti saya bermula semalam.

Merdeka orang kata.

Cuti ini akan saya isi untuk asah balik minda yang tumpul, jiwa yang tandus.

Cuti ini masa untuk muhasabah.

Cuti ini masa untuk mengumpul tenaga.

Cuti kali ini akan saya korbankan sedikit masa untuk sambut pelajar baru di sini.

Tidak sabar untuk bersua muka.

Ahlan wasahlan buat kalian semua.

- ada nukilan tentang merdeka yang akan saya postkan nanti. InsyaAllah
- doakan kawan saya agar tidak putus asa, teruskan perjuangan selagi mana diberi peluang

No comments: