Thursday, July 2, 2009

Panas yang berlagu

Alhamdulillah.

Fatrah perpindahan saya dari rumah lama ke rumah baru sudah selesai.
Rumah sudah sedikit dihias mengikut kreativiti dan citarasa.
Dapur rumah saya sudah mula berasap.
Jaringan langit terbuka sudah berjaya menembusi rumah ini.
Moga rumah ini menjadi tempat kami mengikat hati dalam usaha memburu cita-cita kami.



Uhh..
Memang janggal dan kekok untuk menulis kalau hampir sebulan tidak melaziminya.
Ibarat anak Melayu makan mansaf ( nasi Arab yang di makan bersama laban ) buat kali pertama.
InsyaAllah, selepas ini saya akan aktif menulis semula.

Soifi : Panas yang menyesakkan

Semester musim panas ini akan dipadatkan lagi dengan turutan mesyuarat agung persatuan-persatuan. Bermula dengan Mesyuarat Agung MPPM, diikuti dengan Persatuan Zon dan Badan Kebajikan Anak Negeri ( BKAN ) .

Jadual saya juga sudah padat dan sendat meski waktu kuliah belum start. Sudah dua jemputan telah saya terima untuk hadir ke mesyuarat agung bukan sebagai pendengar sahaja, tetapi sebagai pengerusi sidang. Saya terima jemputan itu memandangkan peranan sebagai pengerusi sidang tidak membuatkan saya fobia berbanding pengerusi majlis formal dan skema :)
Sekurang-kurangnya tidaklah saya tertidur di kerusi empuk menunggu tamatnya mesyuarat agung :)

Minggu depan juga saya akan menyertai debat peringkat se-Jordan antara mantiqah-mantiqah sempena Majlis Mesyuarat Agung Tahunan ke-9 dan Karnival Akademik dan kebudayaan kali-1 Majlis Perwakilan Pelajar Malaysia Jordan (MEKAR MPPMJ) 2008/2009. Senarai usul telah ada di tangan, sekarang ini dalam proses pencernaan dan penghadaman konsep yang menjadi nadi dan kiblat perdebatan.

PERMAI 08/09

Tinggal lebih kurang dua minggu lagi sesi pentadbiran PERMAI 08/09 akan berakhir. Masih banyak tugasan berbaki yang belum saya sempurnakan apatah menjelang AGM yang bakal menjelma. Alhamdulillah, banyak perkara yang saya belajar sepanjang sesi ini, banyak yang akan saya abadikan dalam lagu perjalanan sepanjang kembara saya di bumi Jordan ini.

Emm..
Banyak pula saya menulis pasal diri dalam entri.
Sesetengah kawan saya berkata kaum hawa yang gemar menjadikan blog sebagai diari aktiviti hari-hari dan meluah isi hati .
No komen. hehe..

Angin sedang bertiup kencang, mohon undur diri ke belakang. :)

No comments: