Friday, December 5, 2008

Jom Korban, Walimahtul Urus dan Teater " ADHA"















sila klik pada poster untuk pembesaran imej



Assalamualaikum dan semoga sihat buat semua warga PERMAI.

Ya, cuti bagi menyambut Aidiladha telah bermula. Saya pasti ramai yang telah merancang pelbagai perkara sepanjang cuti ini. Walau banyak mana pun yang kita rancang, kita perlu sedar bahawa kita dikurniai Allah satu hari yang mulia dalam Islam iaitu hari raya Aidiladha pada cuti ini.

Program Berkembar


Alhamdulillah, sama-sama kita panjatkan kesyukuran buat Allah atas rezeki yang Allah kurniakan dengan jumlah korban pada tahun ini yang banyak ditambah kegembiraan ahli atas jemputan majlis walimahtul urus Dr.Amir bin Abdul Razak dan Dr.Noorzayyani binti Md Noor.

Sehubungan dengan itu, pada 11 Disember ini,semua warga PERMAI diundang menghadiri dua program besar yang akan mengisi diari hidup anda sebagai musafir di bumi Irbid ini.

Seruan

Firman Allah:
Dan tolong- menolong lah kamu dalam mengerjakan kebaikan dan ketaqwaan dan janganlah kamu bertolong menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan" (Al-Maidah :2)


Memandang majlis kita merupakan majlis terbesar dalam catatan sejarah PERMAI dengan jumlah tetamu yang dijangka lebih kurang 600 orang, saya dengan rendah hati mengajak semua ahli PERMAI berkorban sedikit masa dan tenaga sepanjang awal tentatif program kita bermula dari proses penyembelihan korban pada 9 Disember hinggalah ke akhir majlis pada 11 Disember 2008.

Teater

InsyaAllah, warga PERMAI akan disajikan dengan persembahan teater yang berjudul "ADHA" pada Majlis Jom Korban nanti. Kami cuba untuk mementaskan sebuah realiti kehidupan bagi kita sama-sama hayati dan renung-renungkan.


Akhir kalam.

JOM KORBAN!!!! MENJEJAK ROH PENGORBANAN

No comments: