Saturday, September 27, 2008

Syawal Menjelang



Assalamualaikum.

Syawal menjelang tiba. Ramadhan telah berlalu pergi meninggalkan kita. Andai ini Ramadhan Terakhirku. Begitulah tema program Ihya' Ramadhan PERMAI kali ini. Ramadhan dan Syawal di bumi Irbid ini menyaksikan pertambahan ahli PERMAI yang mendadak. Empat ratus lebih jumlah kesemuanya. Alhamdulillah, nikmat peluang yang diberi Allah untuk menghirup aliran keilmuaan di Universiti Yarmouk mahupun JUST terbentang luas seharusnya digunakan sebaik mungkin di sini.

Kuantiti dan kualiti tidak dapat dipisahkan. Perlu berjalan seiring untuk mewujudkan ke arah suatu kapasiti, yang mampu menjalankan tugas yang ditaklifkan kepada insan yang begelar hamba. Maka, hidup dalam berpersatuan merupakan aspek penting bagi mewujudkan iklim dini yang membantu menyuburkan sanubari.

Gol!!

Gol! Satu jaringan yang dijaringkan oleh seorang pemain pasti disambut oleh pelukan dan ucapan tahniah dari rakan-rakan lain.
Kesilapan. Rakan sepasukan tidak akan menyalahkannya, malah memberi motivasi untuk melakukan memperbaiki dan melakukan yang terbaik.
Inilah kebersamaan!

Begitu juga dengan hidup dalam persatuan. Kebersamaan perlu ada dalam kalangan barisan kepimpinan dan ahli persatuan.

Oleh itu, ayuh kita sama-sama mengeratkan lagi kesatuan dan kebersamaan sempena Syawal ini. Moga ziarah dan rumah terbuka yang banyak dianjurkan dapat mengeratkan ukhuwah di kalangan warga PERMAI.

Di kesempatan ini saya mengucapkan Kullu 'am wa antum bikhair kepada semua pengunjung blog ini. Mohon maaf andai sepanjang penulisan saya telah melakukan kesilapan. Moga kita mampu beristiqamah berpegang dalam tali Allah melalui bulan-bulan mendatang.

No comments: